---
title: במה צריכים להתמקד היום?
author: אודי בן חמו
date: 2024-08-04
url: https://www.solelim-derech.co.il/nationalism/703
---

# במה צריכים להתמקד היום?

<p>שאלה שאמורה להעסיק כל אדם אכפתי, בעל רגש לאומי בסיסי וסקרנות ממוצעת.<br />
המענה לשאלה הזו הוא לכאורה, סובייקטיבי ותלוי תפיסת עולם, כמו בכל נושא.<br />
אך לשאלה הזו ישנם<strong> קריטריונים שעד לא מזמן היו אוניברסליים</strong>, שאמורים להוביל אותנו למענה הנכון.</p>
<p><strong>על בסיס הקומה האוניברסלית הבסיסית הזו נצטרך להניח את הקומה הלאומית הייחודית שלנו.</strong></p>
<p>אם כך, ננסה להתמודד עם השאלה הזאת, גם כן, באופן סובייקטיבי לגמרי, <strong>לאור תפיסת עולם לאומית, ציונית ויהודית. ובעיקר לוגית.</strong></p>

<p><strong>אז איך ניגשים לשאלה הזאת ?</strong></p>
<p>ראשית, עלינו לשאול את עצמנו את השאלה <strong>אילו תחומי ידע עלינו להכיר כדי לענות על השאלה הזו בכלל?</strong> כלומר אילו נושאים צריכים להיות מונחים על השולחן טרם תשובה.<br />
<strong>דומה הדבר למישהו שמעוניין להכין תבשיל מסוים וראשית לכל התהליך, הוא מוודא שיש לו בכלל את המוצרים המתאימים.</strong><br />
'המוצרים' לענייננו הם תחומי הידע השונים ההכרחיים.</p>

<p><strong>אז הנה מספר כללים פשוטים לפני שעונים בכלל על השאלה הזאת:</strong><br />
<strong>1. אנחנו במלחמה !</strong> זהו ההקשר הקונקרטי של הימים האלו בהם אנו מצויים. וכנראה שנִמָצֶא בהם עוד זמן רב. קחו אוויר.<br />
הנקודה הבאה כמובן תעסוק במה המשמעות של זה ?</p>
<p><strong>2. דמיינו מלחמה. בצבעים, לא בשחור לבן.</strong><br />
מהי דורשת ? איזה משאבים היא תובעת ? מהפרט ומהאומה גם יחד.</p>
<p><strong>3. מה ומי מונע מאיתנו לנצח במלחמה? המדיניות מתאימה? אלו חורים בספינה הלאומית עלינו לסתום? על פי סדרי עדיפויות אמיתיות, לא כאלה שהתקשורת קבעה.</strong></p>
<p><strong>4. מהי ההגדרה לניצחון?</strong> יש לכך קריטריונים ברורים? או שמא כל אחד יכול להמציא כרצונו? (&quot;ללא החזרת החטופים אין ניצחון&quot; לדוג׳).<br />
ומהי הזירה בכלל בה דרוש הניצחון? האם רק בעזה? גם בלבנון? ואולי בכלל כלפי איראן?</p>
<p><strong>5. מהן יכולותינו? החומריות והרוחניות.</strong> זה נחמד לדרוש מאדם לרוץ מרתון, אך אם הוא קטוע רגל, זה קצת לא הוגן ולא מוסרי.</p>
<p><strong>6. האם כל המערכות במדינה תומכות בניצחון במלחמה? </strong><br />
תעשייה, כלכלה, משפט, חינוך ועוד. האם הן ממוקדות בעיקר? או שמא בטפל?</p>
<p><strong>7. מה המשמעות החברתית מהעובדה שאנו במלחמה?</strong> האם הפגנות בקפלן מסייעות למאמץ המלחמתי או פוגעות בו?<strong> ההיערכות האנרכיסטית ׳לליל גלנט 2׳ למניעת פיטוריו לאור הישגיו, מסייעת לכך?</strong></p>
<p><strong>8. עם מה אנו מתמודדים? מיהו האויב בדיוק? היכן מרכז הכובד שלו והיכן זרועותיו הפריפריאליות?</strong></p>

<blockquote><p>עם ישראל נמצא במסע ארוך שלא התחיל בשמחת תורה. הוא גם לא התחיל בהקמת המדינה.<strong> זהו מסע של הופעת אומה בעלת מסר לעולם כולו וזהו האתוס עליו גדלו יהודים לכל אורך הדורות</strong></p></blockquote>

<p><strong>כעת בואו נניח את התשתית הייחודית, שחשוב להתייחס אליה ביחס לשאלה במה עלינו להתמקד היום:</strong><br />
1. עם ישראל נמצא במסע ארוך שלא התחיל בשמחת תורה. הוא גם לא התחיל בהקמת המדינה.<strong> זהו מסע של הופעת אומה בעלת מסר לעולם כולו וזהו האתוס עליו גדלו יהודים לכל אורך הדורות. דתיים וחילונים כאחד.</strong> זה נקרא להיות 'משיחיים'. וזה ריאליסטי לגמרי. כלשונו של בן גוריון.</p>
<p>2. <strong>שנאת ישראל היא עתיקה כימי חייה של האומה.</strong> הסיבות משתנות אך השנאה היא אותה שנאה בדיוק. רק יותר מתוחכמת.</p>
<p>3. <strong>המלחמה הנוכחית מתנהלת בהקשר תרבותי מטורלל לגמרי.</strong> התרבות הפרוגרסיבית, מוחקת הזהויות, נמצאת במוקד.<br />
<strong>ההפגנות בקמפוסים ברחבי העולם בעד חמאס, חושפים את עומק השבר בו מצוי העולם המערבי.</strong> ובהקשר הזה נמצאת המלחמה ונמצאים אנו. חשוב לזכור זאת.</p>
<p>4.<strong> כשהרוע המוחלט מבקש להשמידנו זה אומר שהצד השני של המטבע הוא, שהוא רואה בנו את הטוב המוחלט. מותר להסמיק.</strong></p>
<p>5. המלחמה הגדולה הזאת דורשת<strong> ריכוז מאמץ אדיר</strong> ביעד הלאומי המרכזי – ניצחון.</p>
<p>6. המלחמה היא מאבק בין שכל לרגש, בין פרט לכלל. בין דמיון מתעתע לבין ריאליזם קר. <strong>בין מיקוד שכלי קשוח והכרחי להתפזרות נפשית רגשנית.</strong></p>

<blockquote><p><strong>ומה עם האחדות? ברור. האחדות חשובה מאוד. אחדות סביב זהות וסביב הניצחון ההכרחי ברוח מה שהוסבר כאן</strong></p></blockquote>

<p>לאור זאת, ברור לנו כעת <strong>מהו ה&quot;סור מרע&quot;, מה ממש לא מקדם את הניצחון ומה מפרק את החברה החמושה הדרושה לנו.</strong></p>
<p><strong>ולאור זאת, כל מיקוד ביעד המרכזי הגדול, שהוא ניצחון במלחמה ע&quot;י השמדת האויב וחיסולו באופן נחוש ובלתי מתפשר, הוא הדבר המרכזי!</strong><br />
וכן, דאגה לכך שכלל המערכות יהיו ממוקדות בכך. לא בשום דבר אחר. (לאור זאת, רדיפת לוחמינו למשל, היא הטירוף הכי גדול שיכול לקרות פה).</p>
<p><strong>איך עושים זאת? כל אחד וכישרונותיו. כל אחד ויכולותיו. העיקר שכל הנחלים יזרמו לים &#8211; ניצחון.</strong></p>
<p><strong>ומה עם האחדות? ברור. האחדות חשובה מאוד. אחדות סביב זהות וסביב הניצחון ההכרחי ברוח מה שהוסבר כאן.</strong> אחרת זו תהיה ׳אחדות מפרקת׳ ולא ׳אחדות מחזקת׳.<br />
קדימה עד הניצחון!</p>
