---
title: זו לא התגובה טמבל, זאת המציאות..
author: אודי בן חמו
date: 2024-01-04
url: https://www.solelim-derech.co.il/politics/882
---

# זו לא התגובה טמבל, זאת המציאות..

<p><strong>כמה הערות בקצרה:</strong><br />
1. מלחמה מנהלים ע&quot;פ הנורמות של האויב. <strong>ולהבדיל</strong>, גם במלחמת תרבות כך ראוי. אחרת אתה לא מוסרי.<br />
זה מה שהעולם הרי דורש מאיתנו, <strong>צד אחד יתנהג כחיית אדם וצד שני נדרש לאצילות של דיפלומט בריטי..</strong> אנו מתרעמים על כך בצדק. כנ&quot;ל פה. הכי פשוט.</p>
<p>2. <strong>אם גינית פעמים רבות יותר את המחנה שלך אתה עבד, לא אציל נפש.</strong> הוכחת שאתה נפעל, לא חרותי. אתה מטיל על מחנך מגבלות &quot;מוסריות&quot; נוצריות באופן חד צדדי. לא ראוי. ⁠(אגב, גם אם אתה מייצר תמיד סימטריה של <strong>״קיצוניים משני הצדדים״</strong> אתה רמאי וגונב דעת. זה התחיל בימי אוסלו הנוראים).</p>
<p>3. אם אינך מודע להסתה משמאל לאורך שנים רבות כנראה שאתה עולה חדש או סתם תמים.<br />
בכל מקרה, <strong>בדוק את המציאות לפני שאתה בודק את התגובה</strong>. אל תהיה אידיוט. (כתוב בגוגל ‘עמוס בידרמן׳ ודאג שיהיה בזמינות אליך גורם רפואי).</p>
<p>4. <strong>ואם אתה מודע למציאות, אז בכלל אתה טהרן יפה נפש.</strong> מישהו צועק מדם ליבו את תחושותיהם של רבים ובמקום לגלות הבנה ואמפטיה אתה מגנה אותו ??<br />
⁠<br />
5. <strong>&quot;אסור לנו להיות כמוהם&quot;</strong>, <strong>אחלה. אז אתה אל תהיה &quot;כמוהם&quot;.</strong> אבל שתוק כשמישהו אחר שכולו עדינות, ואהבת יושר וצדק ביום יום, מחליט <strong>להיכנס לסוגיה ו&quot;להתלכלך&quot;</strong>. <strong>גבה אותו, אל תגנה אותו. או פשוט שתוק.</strong></p>
<p>6. <strong>אם המאייר הוא כולו שנאה, טומאה, רוע צרוף ומלא בביטויי נאצה, זה סיפור קצת אחר. אבל אור רייכרט הרי לא ידוע בשנאת האדם שלו. אז נא להירגע.</strong></p>
<p>7. עם יד על הלב, איש מין יקר, אף אחד לא שומע, היית מתרגש כך אם באיור היו נתניהו, סטרוק, בן גביר או אחרים..? ברור שלא. <strong>פשוט התרגלת. לא נורא, ככה נראית עבדות, היא מתחילה לאט לאט עד שמתרגלים. זו פרשת השבוע בדיוק</strong>.</p>
<p>8. מכירים את ספר תהילים ? דוד המלך כן ? <strong>״נעים זמירות ישראל״ מלא רגש, אהבה, עדינות וכו׳. אז אותו דוד המלך גם מלמד אותנו בפרק י״ח </strong>״עִם־חָסִ֥יד תִּתְחַסָּ֑ד עִם־גְּבַ֥ר תָּ֝מִ֗ים תִּתַּמָּֽם, עִם־נָבָ֖ר תִּתָּבָ֑ר וְעִם־עִקֵּ֖שׁ תִּתַּפָּֽל״<strong> כלומר, כל אחד כמידתו הראויה לו. אגב, כל התנ״ך מלא בלימוד הפשוט הזה.<br />
⁠<br />
9. </strong>ואחרי הכל, עמדת הנפש יותר חשובה מכל נימוק<strong>.<br />
</strong>אם בתור איש ימין הדופק שלך עלה והנשימות קצת הפכו לא סדורות, אחי, רוץ להיבדק, אתה נפעל לגמרי, איבדת את חרותך.</p>
