---
title: בעקבות שחרור החטופים
author: אודי בן חמו
date: 2024-02-12
url: https://www.solelim-derech.co.il/security/854
---

# בעקבות שחרור החטופים

<p>1.<strong>במלחמה יש עליות וירידות</strong>. הבוקר אנחנו בעליות. טוב וראוי לשמוח שמחה אמיתית ומתפרצת ולהישאר מאוזנים. <strong>לזכור זאת בירידות ולזכור זאת גם בעליות.</strong><br />
2.ראוי להצדיע לגבורת הלוחמים ולמקבלי ההחלטה.<br />
מרוה&quot;מ, העומד בבדידות מזהרת בצמרת, ועד אחרון החיילים שלקחו חלק במבצע הזה.<br />
3..<strong>אם ראיתם ברכות וציון לשבח לצה&quot;ל, לשב&quot;כ ולימ&quot;מ בלבד ולא לממשלת ישראל ולעומד בראשה, דעו שמדובר בהנדסת תודעה.</strong><br />
4..<strong>הפער הבלתי נתפס בין מה שקורה בפועל, במציאות הממשית לבין מה שמשודר מכל מוקדי עיצוב התודעה, הוא אדיר</strong>.<br />
ראוי להסיק מכך מסקנות.<br />
<strong>עתידנו תלוי במידה רבה בסתימת בור הביוב הזה.</strong><br />
5.למדנו מהמבצע הזה שמותר לחשוב אחרת. אתה לא פשיסט אם אתה חושב שיש דרכים אחרות לשחרור חטופים ולא רק &quot;כולם תמורת כולם&quot; חסר אחריות.<br />
6.המלחמה הרעיונית העומדת מאחורי הקלעים של המלחמה הפיסית היא בין שתי תפיסות עולם.<br />
<strong>בין לאומיות, כלל, מבט רחב וארוך, שכל ואחריות לאומית לבין מבט פרטי, רגשני, אישי מאוד המדגיש בעיקר את ה&quot;כאן והעכשיו&quot;.</strong><br />
7.המאבק הזה הוא על יכולתו של הטוב להתגבר על כל קושי ולהיות נוכח במציאות ולבנות אותה באיטיות ללא מצמוץ. <strong>והטוב הזה מופיע דרך קיומו של עם. עם ריבוני, עצמאי וחרותי בראש ובראשונה מבחינה רוחנית</strong>. וקיומו של עם יותר גדול מקיומם של הפרטים בו. <strong>זה לא פשיזם, זו תפיסה פשוטה מאוד.</strong> וככל שאתה יותר לאומי, כך גם השמחה שלך יותר גדולה.<br />
8.הפעולה הזו מעידה על ׳סיעתא דישמיא׳ גדולה. כשיש התגברות על קשיים ופעולה מדויקת, מקצועית והחלטית, מופיע גם סיוע משמים הנותן דחיפה מיוחדת. על כך אמר בן גוריון, ש <strong>&quot;מי שלא מאמין בניסים הוא לא ריאליסט&quot;.</strong><br />
9.עיתוי הצלחת המבצע בא כמה שעות לאחר שבערוצי תקשורת הופיעו אמירות בזויות, מכוערות ושפלות המעידות על טירוף מערכות כולל. <strong>&quot;נתניהו לא רוצה שישתחררו חטופים חיים&quot;</strong>. לא פחות.<br />
<strong>ראוי שכל אדם ישר יעריך ויברך את האיש לפחות באותה מידה שבה ביקר אותו ובז לו. לא פחות. אולי אף הרבה יותר.</strong><br />
10..<strong>התחושות המלוות לאירוע הזה קשורים בקשר ישיר לאופן שחרור החטופים. דווקא במבצע צבאי, מלא גבורה, זקיפות קומה ואומץ לב, ללא השפלה לאומית, ללא כניעה לסחטנות הרוע השפל</strong>.<br />
המשכיות המאמץ הזה תלויה ברוחו של העם ובחיזוקה של ההנהגה.<br />
11.ברגע הזה, ראוי להצדיע לקו שאותו מובילים משפחות החטופים מ <strong>&quot;פורום תקווה&quot;</strong>. קו אחראי, אצילי, זקוף קומה המדגיש ערבות הדדית כלפי האומה כולה.<br />
ונסיים בציטוט מפיו של צביקה מור אביו של איתן מור החטוף בעזה: <strong>&quot;אני לא יכול לתאר לך את עוצמת רגשות השמחה שיש לי עבור המשפחות&quot;.</strong></p>
<p><strong>זכרו את המדד: ככל שאתה לאומי וכללי יותר, כך אתה שמח ומרוגש יותר.</strong><br />
<strong>עם ישראל חי !</strong></p>
