---
title: על גבורה, קרבן ומשמעות
author: אודי בן חמו
date: 2024-01-27
url: https://www.solelim-derech.co.il/security/868
---

# על גבורה, קרבן ומשמעות

<p>שבוע טוב.<br />
ראוי לעמול בצריכת ידע מבריאה, מצמיחה, מרפאת ומעודדת.<br />
ובמוצ״ש בפינת <strong>״זכויותיהם של ישראל״</strong> מתוך כתבה על אל״מ במיל׳ גולן ואך ב׳ישראל היום׳ השבת:<br />
<strong>״אתה לא יוצא שרוט מאירועים כאלה?״</strong><br />
<strong>&quot;ממש לא.</strong><br />
<strong>אני מרגיש בעיקר זכות מאוד גדולה</strong>. באירועים, מי שפצוע &#8211; פצוע, מי שמת &#8211; מת, ומי שחי &#8211; חי. לצערי התרגלתי.<br />
הקושי זה המשפחות&quot;.<br />
ואך רוצה לפגוש את אחת מהמשפחות נפגעות האסון, ומתכוון לנחם את הוריו של שגיא עידן מראש העין.<br />
<strong>&quot;נקשרתי אליו במהלך החילוץ. כל הזמן חשבתי על אמא שלו, ומאוד התרגשתי אחר כך לראות אותה עטופה בדגל ישראל בהלוויה</strong>.<br />
ברמה הלאומית &#8211; 24 חיילים שנהרגים באותו היום, 21 מהם באסון אחד, זה כואב.<br />
זה מבליט את מחיר המלחמה. אבל עבור האמא האחת, מספר הנופלים באותו היום לא משנה.<br />
הייתי אצל אביבה סילברמן, שבנה אוריאל נהרג לפני שבוע. ממש הרגשתי את הכאב הפיזי שלה על הפרידה מהבן.<br />
<strong>&quot;אבל כעם אני חושב שצריך להרפות, ולהבין שלמלחמה יש מחירים.</strong><br />
<strong>כל מי שיצא למלחמה עשה זאת בעיניים פקוחות, ועם נכונות לשלם את המחיר. אנחנו מוכנים למות כדי להגן על תושבי העוטף.</strong><br />
<strong>אם היו שואלים את כל החללים מאותו היום אם הם היו יוצאים שוב למלחמה בידיעה שהם הולכים להיהרג, התשובה של כולם היתה &#8211; 'בוודאי'&quot;.</strong><br />
אולי הקושי בכמות הנפגעים הוא בחוסר היכולת לשהות עם כל נופל, לתת לו מקום ראוי.<br />
גם אם מערכות העיתונים מתאמצות, בסוף, כשיש כזו כמות של נופלים, רובם זוכים רק לריבוע קטן בעיתון.<br />
<strong>&quot;אנחנו משלים את עצמנו שהמקום שאנחנו נותנים להם בעיתון זה המקום שלהם. אבל המקום שלהם הוא בעל ערך מוחלט, אומרים שאי־שם מתחת לכיסא הכבוד.</strong><br />
זה לא משנה אם נופל אחד קיבל שער ב'ישראל היום' ואחרים רק ריבוע קטן. כל אחד מהם הוא גיבור, <strong>ולכן צריך לשנות את הכינוי 'משפחות הנופלים' ל'משפחות הגיבורים'.</strong><br />
<strong>מה זה 'נופלים'? זה הכי קוממיות שיש לזכות להילחם במלחמה שאין צודקת ממנה&quot;.</strong><br />
אשרי העם שאלו בניו.<br />
שבוע טוב ובשורות טובות.</p>
