---
title: "תשמור על עצמך!"
author: ירדן רימון
date: 2023-10-19
url: https://www.solelim-derech.co.il/security/933
---

# "תשמור על עצמך!"

<p>מכל עבר אני שומע את המשפט הזה. לפעמים נלווית אליו תחינה <strong>&quot;אל תהיו גיבורים מידי&quot;</strong>.</p>
<p>ברור שבאמירה הזאת יש בסיס טבעי של דאגה, אכפתיות, רצון להגיד משהו לאדם קרוב ואהוב שיוצא לשדה הקרב&#8230;פשוט.</p>

<p>אני רוצה להאיר את זווית מבטי כלוחם על האיחול מכווץ הלב הזה:</p>
<p>ראשית, אם הביטחון וההישרדות הפרטיים שלי זה העיקר, אז כדאי שאקח תיק ודרכון ואסע הכי מהר שאפשר לאיזה פינה של העולם, או אתבצר בבונקר הכי עמוק בארץ.</p>
<p>ברור לי ולאחיי הלוחמים המשחיזים חרבותינו לקראת הלחימה, שאנחנו נבחרנו לסכן את הביטחון האישי שלנו לטובת הכלל.</p>
<p><strong>הגיוס עניינו לגייס את הפרטיות למען הכלל.</strong></p>
<p>אנחנו מוכנים למסור את הנפש על כך, ונשמור על עצמינו כל עוד ורק על מנת לבצע את המשימות שיוטלו עלינו. <strong>במקצועיות ובאחריות.</strong></p>
<p>אי אפשר להיות <strong>&quot;לוחמים על תנאי&quot;</strong>. הם מסכנים את עצמם, את הכח, את המשימה וגם את <strong>העם שעליו הם מגנים</strong>.</p>

<p>איני מטורף ואין לי משאלת מוות סמויה. ילדיי חשובים לי לא פחות מכל הורה אחר.</p>
<p>באופן אולי קצת אירוני. אם אני רוצה שילדי יזכו לגדול עם אבא כדאי מאד שלא אחשוב על כך בקרב.</p>
<p><strong>אם הדבר יגרום לי להיות פחות אגרסיבי, מחודד ונחוש בלחימה, הדבר היחיד שאשיג הוא בדיוק הפוך ממה שרציתי.</strong></p>
<p>אז אם אתם רוצים לאחל ולחזק אותנו, <strong>תגידו לנו שאנחנו שליחים שלכם, שאתם מאמינים וסומכים עלינו</strong>, שאתם דורשים שנעשה את המשימה עד הסוף ונתרכז רק בה ואתם תדאגו לכל השאר.</p>

<p><strong>ככה תקבלו אותנו חזרה לא רק בריאים בגוף ובנפש אלא גם מחוזקים ומשודרגים בסוף המלחמה ההיסטורית והקיומית הזאת.</strong></p>
<p>אגב, אותו דבר לגבי החטופים, אתם רוצים שיחזרו? מי לא&#8230; מתפללים שיחזרו מהר, כמה שיותר מהר, ושלמים.</p>
<p>אל תלחצו על המדינה והצבא להחזיר אותם.</p>
<p>זה מובן מאליו. <strong>תלחצו על המדינה לרוצץ את ראש הנחש. לעקור את האויב הנאצי מהשורש.</strong></p>
<p>כל דרישה אחרת רק מרחיקה את הרגע המיוחל מידי המשפחות המודאגות.</p>

<p>בטח עולה בכם כעת השאלה: <strong>״מעניין מה אשתו אומרת על זה..?״</strong></p>
<p>אז רק אומר לכם שישנם רגעים גדולים בחייה של אומה שגם הנשים מבינות זאת ובניהן אשתי.</p>
<p>הן לא רק מבינות זאת, הן גיבורות ותובעות זאת מאיתנו. <strong>השכל חייב להוביל את הרגש.</strong></p>
<p><strong>ותשאלו מה אמא שלי אומרת על כל התאוריה הזאת? ממנה למדתי את זה.</strong></p>
<p>ברגע הזה אני בטוח שגם אחי יתמוך בדבריי ויאמצם.</p>
<p>כמה הייתי רוצה לחבק אותו עכשיו, רק שרצה הגורל והוא נהרג בטיול לפני כשנתיים..</p>
<p>אח, כמה שאני מתגעגע אליך. מזל טוב ליום הולדתך שחל היום.</p>

<p>עם ישראל חי !</p>
